بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- بحث اصول گرایان و اصلاح طلبان- این موضوع نحوی بیانش بقول حضرات طلبه خارج از چهارچرستان دم از مهربانی است با ملاک غرب تفاوت ماهوی دارد- مثال قبلا درانگلستان- حزب محافظه کار معتقد به سنتهای انگلستان در حکومت داری بود که سنتها از ریشه داخل انگلستان گرفته میشد ولی حزب کار گر میخواست سنت ها ی جدیدی ولو از خارج انگلستان باشد وارد سیاست انگلستان کند- در اسلام بخصوص شیعه سیاست درچهارب قوانین اسلامی که چهارده معصوم صلواته والسلم باتنوع زیاد بیان کردند وعمل کردن بادرنظر رفتن ملاحاظات زمانی قابل اجر است – وهر امام رحمت الله علیه سیاست خاصی را اجرا کردند- تمام ائمه اطاهر علیهم السلام به شمشیر معتقدبودند درحالیکه امام جواد علیه السلام روش گفتمان مسالمت امیز درپیش گرفته بود وزمانی که فرزندان خواست ازمسافرت برای انها چه هدیه میاورد حضرت هادی علیه السلام فرمودند من یک شمشیر میخواهم وحضرت امام جواد ایشان راتمجید کردند که بحق امام اینده هستی- واین شمیر به امام حسن امام حسن رسیدولی سیاست امردیگر دستورداد اروزه درانگلستان مسئله حیاتی اقتصاد است وسیاست ودر حزب کار گرهم همین است وحال مردم باید انتخاب کنند خداوندمنان به حضرت موسی علیه السلام فرمودن قول لین قول ارام وروشمن ایشان ا ز اول تا اخر چنین بود به حضرت عیسی علیه السلام بیان انتقادی اگر شرایط فراهم شدجهاد باشمشیر امرفمودند وایشان چنین بود که دراول مسیحیت چنین گفته میشد ولی چون بت پرستان دم از مهربانی میزدند وحاضربودند زیر تیغ بروند ولی اقدامی نکنند ورشد مسیحیت تصور میکردند کند است ونبرد بایهود سخت است انها به سمت سازش رفتند- نماز جمعه باید با اسلحه روز باشد دستورات اسلامی اول مسائل اعتقادی است-بعضی اقایان ایراد گرفتند که مسائل در اول انقلاب اقایت حضرات معزز باچریک های فدائیان خلق دم از فلسفه ملا صدرا درتوحید مطرح کردند که میابیست بر سیاست متمرکز میشدند اولا اگر بحث اعتقادی نمیکردند بسیار تصور میکردند که اعتقاد فدایئیان خلق درست است درسیاست اختلاف اسا حضرت علی با معاویه علیه العنت درجنگ صفین درگیر شد وسیط جنگ شخصی به علیه السلام اندکی صبر کنیبد من ازصف خارج شوم چون انهامداوم تکبیر میگویند حضرت جنگ رامتوقف کرد وفرمودندنبرد ما بخاطرتوحید است ایشان نفرمودنبردما به خاطر خلافت است انمردتعجب کرد واصحاب سخت نارحت شدند وگفتند وقت گیر اوردید حضرت فرمودندما بانها میجنگیم تانها متوجه توحیدناب شوند واین مردهمین اشکال رادارد وتوضیح دادند نبرد شروع شد سیاست فلسف میخواهد وفلسفه اعتقاد میخواهد پساول میبایست مسئله اعتقاد درست کرد اینقدر اقایان سر سر میکند سر وراس اعتقاداست نه سیاست سیاست هم سر نیست بدنه است دستور است اسلام بزبان روز که بیشترین توجهات را بدست اورد متن عوض نمیشود روش تدریس عوض میشود ازغرب که میفرمیاند عد های تحصیل کرده غرب درایران سایت ترجمان درست کردند ترجمان به معنای روش جدید متن باشد قابل قبول است- پس اصلاح طلب واصول گرا یک متن رادارا هستند ولی بادوسیاست وشاید هردو سرانجام به یکنتجه برسند ویکولی روش بهترمردم روشن میکندکه امروز درکره شمالی هم میبنیم- مردم از نظر امام موسیبن جعفر صلواته علیه واله والسلم یتیمانال محمد صلواته الله علیه واله والسلم است که بایدانهارا به حقایق روشن کرد دردین بخش معظمی بنام مباح وجوددارد که فقیه چهار چوب کلی راتبین میکند ومردم اگاه ومتخصص حرف مردم علمی را علمی میکنند و برای ان قانون میسازنند مردم سالاری اگه به این معنا باشد هرطورمردم خواستند ولو درچهارو اسلام نباشد وبقول شما سرغربی داشته باشد که انها کافر ویامنافق شدند انسان عادل واگاه به مسئل اسلام تال تلو امام علیه اسلام است به معنا انکه هرامری بکند بطوردلخواه نیست امام علیه السلام بطوردلخواه رای نمیدهد یعنی ایشان در مسائل خاص قدرت مانند امام معصوم واجاب الاطاعت است واقع کمال بیشرمی به اوج رساندند که بیان میکنند که رهبر انقلاب مستضعفین پاین شهرتهاران برعلیه ثروتمندان بالای شهرتهران میشوراند وجنگ طبقاتی ایجاد میکند هیچ کس متوجهنشده است ویا میگویند بازار جناح راست محلفظه کار است که سخت به رهبری نزدیک است یعنی رهبریاز مستضعفان دور هستنددرس متضاد جمله قبل است- در هرحال خداوندمنان یک درک وعق وقلب سلیم به انها بدهدذ که نمیتوانند اسلام ناب را بخوبی درک کنند وتصورات باطل بعلت عدم درک دقیق ارند وبدبختانه بفکر یک سری مطالعات دقیق اسلام نیست درپیله درکناقض غربی گرفتار شدند که تصور میکنند پرطنین و
پر زرق وبرق است درحایکه طشتات انه از بام افتاده است